Türkçü Turancı Otağ
GENEL KONULAR OTAĞI => GÜNCEL => Konuyu başlatan: Böri - 23 Ocak 2012
-
Türkiye'deki büyük sermaye gayri millidir.
Gayri milli sermaye ile "yerli otomobil" olmaz!
(İtalyan FIAT'tan yardım alacağız diyorlar zaten!)
"Yerli otomobil devri geçti!" diyorlar... Bizde hiç başlamadı ki!
Anadol ve Murat marka arabalar da yıllar yılı bu topluma "yerli otomobil" diye yutturulmuştur!
(Bir de "Devrim Arabaları" konusu var ki tam bir facia! / Benzin konulmamasının kasıtlı olduğunu düşünüyorum.)
___________________________________
General Motors /GM (ABD) :
1)Chevrolet
2)Buick
3)Cadillac
4)GMC
5)Holden (Avustralya)
6)Opel (Alman)
7)Vauxhall (İngiliz)
8)Pontiac
9)Oldsmobile
____________________________________
Toyota (Japonya) :
1)Toyota
2)Daihatsu
_____________________________________
Volkswagen (Almanya) :
1)Volkswagen
2)Audi
3)Bentley (İngiliz)
4)Lamborghini (İtalyan)
5)SEAT (İspanyol)
6)Skoda (Çek Cum.)
____________________________________
Hyundai (Güney Kore):
1)Hyundai
2)Kia
_____________________________________
Ford (ABD) :
1)Ford
2)Lincoln
3)Mercury
____________________________________
Nissan (Japonya) :
1)Nissan
_____________________________________
Honda (Japonya) :
1)Honda
______________________________________
Peugeot (Fransa) :
1)Peugeot
2)Citroen
-
Suzuki (Japonya) :
1)Suzuki
____________________________________
Renault (Fransa) :
1)Renault
2)Dacia (Romanya)
_____________________________________
Fiat (İtalya) :
1)Fiat
2)Alfa Romeo
3)Ferrari
4)Lancia
5)Maserati
6)Autobianchi
___________________________________
Daimler (Almanya) :
1)Mercedes-Benz
2)Setra
____________________________________
Chrysler (ABD) :
1)Chrysler
2)Dodge
3)Jeep
4)Plymouth
___________________________________
BMW (Almanya) :
1)BMW
2)Rolls-Royce (İngiliz)
3)MINI (İngiliz)
____________________________________
Mazda (Japonya) :
1)Mazda
_____________________________________
Mitsubishi (Japonya) :
1)Mitsubishi
_____________________________________
Isuzu (Japonya) :
1)Isuzu
___________________________________
Porsche (Almanya) :
1)Porsche
____________________________________
Volvo (İsveç) :
1)Volvo
Sonuç olarak, bütün ülkeler otomobil üretebilmiş!
-
Bir ara Daimler-Chrysler birleşmişti...
Ford'a ait olan Jaguar, Tata Motors'un (Hindistan) eline geçmiş.
SEAT, Fiat'a aitken Volkswagen'in eline geçti.
Aston Martin, geçmişte Ford'a aitti.
Daewoo, Saturn iflas etti.
Saab (İsveç) varlığını sürdürüyor...
Austin > BMC (British Motor Corporation)
Subaru (Japonya), Fuji (FHI)'ye aittir.
Bir çok firma sürekli el değiştirmiştir...
-
Gayri milli sermaye; gazeteler, televizyon kanalları, otomobil, buzdolabı ve diğer dayanıklı tüketim malları, televizyon, gaz-enerji, inşaat, bilgi-teknoloji, üniversite, okul, taşımacılık, turizm, ticaret, konservecilik, gıda, finans, banka, makine, mobilya, vakıflar,vb. her alana hakim!
Gayri milli sermayenin üreteceği otomobil bu bakımdan da "yerli" olamaz!
-
Gayri milli sermaye, "mason sermayesi" midir? Yahudilerle ve CFR ile içli dışlı mıdır?
-
Anda anlaşılması güç bir konu olmuş.Biz en iyisimi aramızda para toplayıp,yerli bir otomobil üretelim:)
-
Yıllara Göre Türkiye Vergi Rekortmenleri
2010 Mustafa Rahmi Koç-Ankara
2009 Aydın Doğan-İstanbul
2008 Rahmi Koç-Ankara
2007 Aydın Doğan-İstanbul
2006 Demir Sabancı-İstanbul
2005 Aydın Doğan-İstanbul
2004 Talip Kahraman-Ankara
2003 Talip Kahraman-Ankara
2002 Cemil Özgür-Ankara
2001 Aydın Doğan-İstanbul
Farklı bir bakış açısı ile bu tabloya bakıp küresel eşkiyanın hizmetine adanmış yeşil sermayeyi de "milli sermayemiz" olarak kabul edebiliyorsak, bırakın otomobili "UZAY MEKİĞİ" yapmak çocuk oyuncağı.... :evil: :evil: :evil:
-
Kişi başına milli gelir 2001 yılında 2500 $ idi.
Günümüzde 10761 $ diyorlar...
Türkiye gerçekten bu kadar zenginleşti mi? :?
_______________________________________
Kişi başına milli gelir hesaplanırken TÜSİAD'ın (ve diğer gayri milli sermayenin) payı çıkarılsın, bakalım kişi başına gerçek milli gelir ne kadar oluyor?
-
Kişi başına milli gelir 2001 yılında 2500 $ idi.
Günümüzde 10761 $ diyorlar...
Türkiye gerçekten bu kadar zenginleşti mi? :?
_______________________________________
Kişi başına milli gelir hesaplanırken TÜSİAD'ın (ve diğer gayri milli sermayenin) payı çıkarılsın, bakalım kişi başına gerçek milli gelir ne kadar oluyor?
Omuzunda aile ve geçim sorumluluğu taşıyan birisi olarak; yüksek tahsilim, mesleğim ve sermayem olmasına rağmen bahsedilen gayr-i safi milli hasılayı bırakın görmeyi, hissetmedim bile.
Yok eğer GSMH hesap edilirken nüfusları ülke nüfusunun %oo1 ine tekabül eden iktidar yanaşması türedi zenginlerle, her devrin borazanı öttürerek varlıklarını koruyabilen haramzadeler esas alınıyorsa çıkan rakamlar az bile.
Kendisini sevmem ama, 10.000 doları aşkın GSMH dan bahsedenlere, kendi ilham kaynaklarından, Necif Fazıl'dan, bir dizeyle cevap veriyorum.
Allahın on pulunu bekleye dursun on kul;
Bir kişiye tam dokuz, dokuz kişiye bir pul.
Bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa;
Yaşasın, kefenimin kefili karaborsa!
Tanrı Yüce Türk'ünü Korusun.
-
Jet Fadıl yine sahnede.
Jet Fadıl yarım kalan(!) yerli otomobil işine kaldığı yerden devam edip Türk Milletini 6000 euro'ya en lüx ve güvenlik donanımlı otomobile bindirecekmiş!?
Televizyonların hemen bütün yayın kuşaklarında reklamı çıkan yedi yıldızlı Caprice Gold otel Jet Fadıl'ınmış. Jet Fadıl'ın otelin inşaatı bittiğinde 2 milyar euro parası olacakmış ve bu sermayeyi Siirt'te temeli atılı olan otomobil fabrikasını ayağa kaldırmakta kullanacakmış!
AYRINTILARI BURADAN (https://www.hunturk.net/forum/sistem.php?islem=yonlendir&url=aHR0cDovL3d3dy5pbnRlcm5ldGhhYmVyLmNvbS9qZXQtZmFkaWwtYWtndW5kdXoteWVybGktb3RvbW9iaWwtLTM5Njk3M2guaHRt) OKUYABİLİRSİNİZ.
Hey gidi siyasal İslam sen nelere kadirsin?
Yürü be jet Fadıl önünde siyasal İslamcıların açtığı münbit ovalar, otlu sulu dereler, yolunacak sayısız kazlar, güdülecek koyun sürüleri, sırtına binilecek eşekler ve etinden, sütünden yararlanacağın sağmal ve besili ineklerin var!
Sen yürüyemezsen kim yürür be jet Fadıl?
TTK.
-
Jet Fadıl yine sahnede.
Kim demiş milli otomobilimiz olmaz diye?
Jet Fadıl 4 yıl 2 ay savcının otelinde dinlenirken bu işleri nasıl kotaracağınıda düşündü elbette.
Dün binlerce kilometre yol katedip ve üstelik de gurbet ellerde sersefil(!) bir vaziyette; din, iman, İslam, Allah, peygamber diyerek Avrupa'da ki Türleri sövüşlüyorlardı; şimdi uzaklara gitmelerine bile gerek yok. Artık, baykuş gibi, nasipleri ayaklarında. Söyleyecekleri sözlerine, duracakları yere ve öpecekleri ele dikkat etsinler yeter.
Jet Fadıl, jet hızıyla, yine piyasada arz-ı endam ettiğine göre, anlaşılan, postu iyi yere serip, kapağı sağlam yere atmış.
Sahi Fadıl'ın vekilliği düşünce Tayyip Siirt'ten milletvekili olmamış mıydı? Hay Allah, şu raslantıya bakın!
Fadıl'a kimin "jet hızıyla yürü Fadıl" dediği belli oldu!
TTKvY
-
Jet Fadıl, Siirt futbol takımının da başkanıydı...
40 trilyon lira için (vergi borcu) geçmişte (2000 yılında), "40 trilyon nedir ki? Bizim için leblebi-çekirdek parasıdır." demişti!
____________________________________
"Yerli" Otomobil üretimi 1950'li, 60'lı yıllarda yapılmalıydı...
-
Jet Fadıl, jet hızıyla, yine piyasada arz-ı endam ettiğine göre, anlaşılan, postu iyi yere serip, kapağı sağlam yere atmış.
Jet Fadıl'ın yedi yıldızlı(!) diye ortaya sürdüğü Caprice Gold otelinin halka arzı için televizyonlarda (Kanla7, Samanyolu ve TRT1) yapılan tanıtımlarda Cüppeli Ahmet namlı uçkur düşkününün, sanırım otelin temeli atılırken, yaptığı konuşma kullanılıyor.
Yedi yıldızlık lüksü dini kılıfla pazarlamaya çalışmak, israfı haram sayan İslam Dininin kitabına, "komşusu aç yatarken tok yatan bizden değildir" diyen İslam peygamberine ve müslümanlara yapılacak en büyük saygısızlıktır.
Sanırım sözkonusu dünyalık olunca müslüman kisveli din bezirganları; koyunlarında haç bile taşımaktan ve hatta Vatikan'a yalakalık yaparak onlara şirin gözüküp emirlerine amade bir şekilde hazırolda beklemekten hiç bir hicap duymayacaklardır. Şu adiliğe bakın ki ultra lüks bir hizmet ve ürün demek olan yedi yıldız ibareli bir satışı bile İslami argümanlar kullanarak yapabiliyorlar.
Çok merak ediyorum, bunlar; "komşusu açken tok yatan bizden değildir" diyen bir Peygamberin huzuruna hangi yüzle çıkacaklar?
-
Dışardan yardım alacaklardır kesinlikle.
Yani eminim, yine aracın her parçası yerli olacak; ama yine en önemli kısmı yani motoru yabancı olacak.
Fiat'ın Avrupa'da dahi rabet görmeyen çürük italyan motorları kullanmasalar bari.
Alman motorlar daima 1 numaradır.
2. dünya savaşı yıllarından beri bu böyle.
Yani yabancı olacaksa Fiat veya Fransız Renault olmasın.
Volkswagen, Mercedes,.. daha cazip, daha kaliteli, daha iyi.
-
"Yerli" otomobil sözünün de alay maksatlı olduğunu düşünüyorum...
Sene olmuş 2012, hangi yerli otomobil? Otomobil icat edileli kaç yıl olmuş? (Genelde 1885 yılı kabul edilmekle birlikte, 1885'ten önce de otomobil yapılmıştır... 1903 yılından itibaren seri üretime geçilmiştir.)
Jet Fadıl gibilerin yerli otomobil üreteceğiz diye meşhur olmaları abuk bir durumdur.
Gayri milli sermayenin FIAT yardımıyla yapacağı bir otomobil de "yerli" olamaz!
-
Önemli bir mevzuya değindin böri andam! Türk iktisadisi Türk soyluların elinde de-il ki milli bi arabamız olsun! araba üretsek bile şanzumanı yahudinin
verdiğim linkte dünyaya şansuman üreten patetntide elinde bulunduran yahudi firması:
http://www.zf.com/corporate/de/homepage/homepage.html (https://www.hunturk.net/forum/sistem.php?islem=yonlendir&url=aHR0cDovL3d3dy56Zi5jb20vY29ycG9yYXRlL2RlL2hvbWVwYWdlL2hvbWVwYWdlLmh0bWw=)
-
Yıllar yılı milletimize "yerli otomobil" diye yutturulan Anadol, Yahudi mi değil mi?
Artık yutturulan bu yalanları bırakalım... Gerçekleri konuşalım!
-
Türk Otomobili neden yok? Kimler engelledi? (Engelleyen ve engelledikleri için ödüllendirilenler mi şimdi, "Yerli otomobili biz yaparız!" diyor?)
____________________________________
Japon mucizesi ve Kore mucizesi vb. denilse de, bu ülkeler 1945 yılından itibaren ABD'nin kontrolündedir... Onların milli otomobil olduğuna inanmıyorum!
Başlangıçta milli olan firmalar, daha sonra satın alınmıştır! Örneğin Alman Opel, 1929 yılında Amerikan General Motors tarafından alınmıştır...
Başlangıçta milli Fransız, milli Alman, milli İtalyan olan firmalar da sürekli el değiştirmiştir...
ABD ve İngiltere zaten müttefiktir. Onları saymıyorum...
İkinci Dünya Savaşı sonrasında; Amerika'ya hizmet eden İtalyanlar, Amerika'ya hizmet eden Fransızlar, Amerika'ya hizmet eden Almanlar türemiştir... Şimdiki İtalyan, Fransız, Alman firmaları onlara aittir!
Küçük ülkeler de kendi otomobillerini yapmak istemiş... Ancak "birileri" hep engel olmuştur. Kurdukları firmalar da iflas etmiştir / ettirilmiştir!
Sonuç olarak, üretilen-satılan bütün otomobillerden hep "birileri" kazançlı çıkmıştır!